Review: L'ORÈAL - Micellar Cleansing Water

0kommentarer

Denna produkt är en sminkborttagning ifrån L'ORÈAL som sägs vara väldigt lik Bioderma, som är en utav sminkindustrins mest omtalade sminkborttagningar. Det är alltså ett rengörande vatten som ska vara väldigt skonsam mot huden och kännas i princip endast som vatten. Jag har själv testat Bioderma och tycker att den var väldigt bra, dock så säljs inte Bioderma i Sverige utan man måste betälla den på nätet för att få tag på den. Denna ifrån L'ORÈAL är betydligt enklare att få tag på då den säljs i princip varje matvaruaffär. Hur som helst så gillar jag verkligen denna produkt och den är väldigt skonsam emot ögonen och tar bort sminket smidigt och enkelt.
På den första bilden så har jag applicerat ett matt läppstift, en flytande eyeliner och en krämögonskugga, för att se hur enkelt denna sminkborttagning tar bort dessa tre swatches. På andra så har jag dragit en en svep med sminkborttagningen på en bomullsrondell och man kan se en klar skillnad. På bild tre så har jag försökt tagit bort det så gott som möjligt. Man kan se att läppstiften och eyelinern fortfarande sitter kvar lite, men dock inte mycket alls, detta brukar vanligtvis försvinna om man sköljer med vatten, vilket jag inte hade gjort på bilden. Enligt mig så är denna sminkborttagning helt klart likgiltig med Bioderma och verkligen något jag skulle köpa om. En produkt jag verkligen skulle rekommendera alla som letar efter en bra sminkborttagning. 
 

Kommentera

Publiceras ej