Min nagelvårds-rutin

0kommentarer

För mig är det väldigt viktigt att ha välvårdade händer och naglar och jag gör mitt bästa för att få så pass fina naglar som möjligt (lyckas inte alltid dock) och det är min nagelvårds-rutin för att uppnå det!
1. Jag börjar alltid med att fila mina naglar och det gör jag med en glasnagelfil, just för att jag anser att de är väldigt skonsamma mot naglarna och håller länge.
2. Efter jag har filat och tagit bort tidigare nagellack,om jag har haft något, så är det dags att måla på nytt. Använder jag en mörk eller färgstark färg så brukar jag lägga ett baslack, men lack som det på bilden färgar sällan av sig på mina naglar. Just detta lack heter Lady Like och kommer ifrån Essie. Topplacket jag alltid använder kommer ifrån Seche Vite och det gör så att naglarna torkar snabbt och blir väldigt glansiga och fina. 
3. Jag är alltid väldigt noga med att använda någon sorts nagelbandsolja, just för att återfukta nagelbanden som lätt blir torra och frasiga. Dessa två kommer ifrån Essie och både fungerar jättebra och jag skulle varmt rekommendera någon sorts nagelbandsolja.
4. Jag är även väldigt noga med att allitd återfukta mina händer, speciellt nu på vintern. Denna handkräm kommer ifrån KICKS, men jag har många olika som jag använder. Jag anser att det är viktigt att hålla händerna återfuktade och mjuka så man slipper självsprickor.
All done! 
 

Kommentera

Publiceras ej