In-Flight Beauty

0kommentarer

Som många säker vet så är jag just nu i Thailand och flygresan dit är extremt lång (10-12 timmar). Jag såg till att packa med mig lite hudvård osv för att ta hand om min hy på flyget. Luften på flygplan är väldigt torr och torkar ut ens hud väldigt mycket.
Dettta tog jag alltså med mig i handbageget, och som många vet så är det väldigt viktigt att man inte får ta med sig några vätskor i handbagaget om det inte är speciellt paketerat. Reglerna är att varje förpackning måste innehålla mindre än 100ml och dessa förpackningar måste sedan vara packeterade i en förseglad 1liters påse. Det finns många små rese-sätt man kan köpa, jag köpte mitt på Dollar Store för bara 20 kr.
1. Ansiktsservetter
Jättebra för att på ett enkelt och smidigt sett ta av sig sminket, eller bara tvätta ansikter, utan att lämna flygstolen.
2. Bomullspads
Även detta är ett enkelt sett att applicera toner med, de tar inte heller någon större plats.
3. Foundation
Detta är mer utav ett säkerthetskort för mig, detta behöver du absolut inte ta med dig. Men jag packade med det ändå, utifall jag skulle vilja täcka något när jag ska kliva av planet.
4. Toner/Ansiktsvatten
Ansiktstoner är bra för att återställa pHvärdet i ansiktet efter man har tvättat det, samt för att ta bort rester ifrån smink eller andra orenheter. Alltid bra att använda när man rengör huden
5. Dag- och nattkräm
Dag- och nattkrämer är ett måste, speciellt på flygplan. Som sagt så är luften på plan väldigt torr och all fukt i huden bara sugs ur, så att få in lite extra fukt är alltid bra.
6. Vatten
Vatten tog jag med mig i en sprayflaska, bara för att fräscha upp lite. Det kan vara skönt att bara spraya lite vatten på ansiktet under flyget.

Kommentera

Publiceras ej