9 High-End Favourites

0kommentarer

CHANEL - Vitalumiére Aqua
Världens bästa foundation. Det känns som att alla redan vet vad denna foundation gör, men jag kan dra det lite kort ändå. Det är alltså en foundation med lätt till medel-täckning, som ser extremt naturlig ut på huden, det ser alltså inte ut som att du har lagt foundation, utan bara att du har fått finare hud. Lätt värd det löjligt dyra priset.
MAC - Pro Longwear Concealer
En underbar concealer med hög täckning och håller exakt hela dagen utan att lägga sig i väck. Denna fungerar både under ögonen samt på finnar och andra röda partier. En bra allt-i-ett concealer! Den är inte så fasligt dyr heller men jag räknar den ändå som high-end eftersom den är ifrån MAC.
The Balm - Mary-Lou Manizer
Detta är helt klart den bästa highlightern som jag någonsin har testat. Den ger ett fint lyster till ansiktet vilket är vad jag letar efter i en highlighter. Färgen är också fin och konsistensen är väldigt krämig, inte lika pudrig som många andra highlighters är. Absolut värd det lite dyrare priset.
NARS - Blush (Deep Troath)
Detta är det rouge jag använder varje dag. Det passar bra till, i princip, alla sminkningar jag gör. Det är pigmenterat och konsistenten är underbar, det finns inget att klaga på, förutom priset då, men jag anser att detta rouge är värd de 300 kr som det kostastar och jag skulle definitivt köpa fler färger!
Too Faced - Shadow Insurance
Detta är allså en ögonskuggsprimer som ska få ögonmaken att hålla längre och att få färgerna att se mer "starka ut". Denna fungerar prima, jag har bara testat denna och ELF's ögonskuggsprimer och denna vinner mer hästlängder. Jag har ganska oljiga ögonlock, vilket leder till att mina ögonskuggor håller i kanske en timme, innan det börjar att creasa och lägga sig i väck, när jag använder denna så håller min ögonmakeup hela dagen och kanske lite till. Den är hur som helst underbar och värd varenda krona.
Anastasia - Brow Wiz
Detta är den bästa brynpennan enligt mig. Konsistensen på denna är väldigt hård, vilket jag föredrar eftersom jag tycker att det annars lätt kan bli kladdigt och inte se lika naturligt ut. Det enda negativa jag har att säga om denna är att den tar slut väldigt fort, men det är väl smart gjort utav Anastasia Beverly Hills, att göra en svinbra och svindyr ögonbrynspenna som tar slut fort, och jag har ju fallit för det tricket, för jag tänker köpa en ny när denna tar slut.
Yves Saint Laurent - Rouge Volupté Shine (02 Pourpre Intouchable)
Detta är ett jättefint läppstift som känns underbart på läpparna och ger en fin, ganska lätt färg på läpparna. Detta är ett jättebra läppstift för varje dag om man vill ha något lite mörkare. 
MAC - Lipstick (Brave)
Detta är mitt absoluta favoritläppstift. Det ger en fin all-daglig färg på läpparna och håller väldigt länge och ser relativt matt ut på läpparna (det är i finishen satin utifall någon skulle undra). Jag gillar alla de läppstift ifrån MAC som jag har och skulle säga att det är något som är värt att lägga lite mer pengar på.
Make Up Store - Lipstick (China Red)
Detta är det bästa röda läppstift jag någonsin har testat. Det är bara klarrött, vilket jag tycker passar min hudton bäst. Detta är också matt, vilket jag tycker är finast på röda läppar och det gör också så att läppstiftet håller länge på läpparna. Skulle jag rekommendera ett rött läppstift så skulle det vara detta.

Kommentera

Publiceras ej