My Tattoo

1kommentarer

För ett tag sedan så skaffade jag min första tatuering så jag tänkte berätta lite om upplevelsen osv eftersom jag själv var livrädd innan jag skaffade den.
 
Jag har länge vetat att jag ville ha en tatuering och i somras så kom jag på ett motiv. Texten som jag har tatuerat är "i skymingslandet spelar inget roll", vilket kommer ifrån Astid Lindgrens bok "i Skymingslandet". Jag tänker inte gå in så grundligt på meningen osv men jag har alltid gillat den boken och tycker att det är en fin text och har alltid tyckt det. 
 
Det enda jag var rädd och nervös för var smärtan. Jag är den största mesen när det kommer till smärta och trodde att det skulle kännas som att såga av armen. Och det gör ont, men inte alls speciellt mycket, det gör ondare att ramla med cykeln typ. Så på en skala mellan 1 till 5 (5 är jätteont) så skulle jag säga att det var en 2:a, kanske en 3:a på vissa ställen, så inte alls speciellt hemskt. Smärtan känns lite som att du blir riven utav en katt, fast varmt (den sämsta förklaringen haha). 
 
Ett tips till din första tatuering är att absolut välja ett mindre motiv, min tatuering tog ungefär en halvtimme att göra vilket var en bra tid för en första tatuering tycker jag. Kan nog bli lite heavy att göra en 2-timmars tatuering för första gången, fast du får väl göra som du vill.
 
Än så länge så är jag jättenöjd med tatueringen, den är exakt så som jag ville ha den och jag tror inte att jag kommer att ångra den. 

1 kommentarer

Josephin

16 Apr 2014 10:50

Snygg tattoo frallan!! :D

Svar: Tack så hjärtligt!!
Frida Hjerpe

Kommentera

Publiceras ej