Empties #5 (juni)

0kommentarer

Aussie - Miracle Moist Conditioner
Jag valde att testa detta istället för 3 minute miracle som jag alltid köper och den här fungerade väl helt okej, föredrar dock 3 minute miracle eftersom det är en deep treatment och detta är bara ett balsam, men den gjorde jobbet. Skulle dock inte köpa om den.
 
Wen - Sweer Almond Mint Cleansing Conditioner
Jag fick denna i en Glossybox och jag tycker den är jättebra. Dock komplicerad att använda, man måste borsta håret i duschen och tillsätta lite vatten sen massera hårbottnen i tre minuter och det orkar jag inte så jag använder den som vanligt bara och det fungerar också bra. Den luktar dock tandkräm vilket inte jag tycker är så härligt att ha i håret men det försvinner när man tvättar ur balsamet. Det står även att man kan använda det som både shampoo och balsam vilket säkert skulle funka på någon som inte har fett tonåringshår men för min funkar den bara som balsam. Jag skulle nog köpa om den om jag hittade den men jag vet inte vart man köper den och orkar inte beställa online när jag redan har ett balsam som fungerar lika bra.
 
Balance Me - super toning body wash
Fick även denna i en Glossybox och det är en helt okej body wash. Den gör jobbet men det är en body wash så man märker ju knappast om den gör under. Den luktar typiskt ekologiskt typ citurs och barrskog men jag gillar den lukten, hade dock inte köpt om den på grund utav lukten.
 
Max Factor - Face Finity All Day Flawless 3 In 1 foundation
Jättebra foundation för ett billigt pris. Jag föredrar dock min Clarins Everlasting över denna men eftersom den är rätt dyr så kanske jag köper om denna om jag inte har råd med min andra. Den ger full täckning men ser ändå naturlig ut, dock känns den inte så lätt på huden, den håller inte heller speciellt länge, den ger en matt finish vilket är bra så slipper man använda puder. Som sagt, kanske köper om.
 
L'oreal - False Lash Wings
En bra mascara som jag redan har gjort en review på som du kan läsa här. Som jag skrev i det inlägget så är denna mascara helt okej, den ger bra volym och bra längd, jag märkte dock att den började klumpa i slutet. Jag vet inte om jag skulle köpa om den eftersom jag vill ha lite mer längd på mina fransar.
 
Maybelline - Define-A-Lash Volume Mascara Waterproof
Jag köpte denna mascara enbart för att det är Kenzas favorit och den är väldigt svår att hitta i Sverige så när jag såg den köpte jag den på en gång. Denna mascara är väldigt ''torr'' vilket jag inte tycker om i mascaror, den ger inte heller mycket volym eller mycket längd, den är dock jätte vattenfast vilket är bra. Jag kommer inte köpa om den eftersom jag inte gillade den speciellt mycket.
 
Sally Hansen - Super Shine Shiny Top Coat
Helt okej topp lack, höll bra på naglarna och var väldigt ''shiny'' vilket är bra. Blev som vanligt klumpigt efter ungefär en månad men det får man väl räkna med, ett bra topp lack i alla fall.

Kommentera

Publiceras ej