Att tvätta sminkborstarna

1kommentarer

Något jag är jättedåligt på så är det att tvätta mina sminkborstar. Man ska tvätta sina ansiktsborstar varje dag och ögonbortstar en gång i veckan och jag tvättar alla mina sminkbortstar en gång i veckan annars hinner de inte torka tills jag ska använda dem nästa gång. När man tvättar sina sminkborstar ska man tänka på att alla borstar som används till cream produkter (tex. foundation, concealer, creamblush) ska tvättas med diskmedel, syntetborstar (som inte används till cream produkter) ska tvättas med shampo och borstar med äkta hår ska tvättas med både shampo/diskmedel och balsam, annats blir håret sträva.
 
Borstarna ska även ligga ner när de torkar annars så hamnar all fukt nere i limmet och hårstråna lossnar.
 
Självklart kan man köpa olika borstshampon Make Up Store har två stycken som ni hittar här, elf har också några billigare alternativ som ni hittar här och här.

1 kommentarer

Mel Moonchild

04 Feb 2013 20:01

... får du hjärtattack om jag berättar att jag tvättar min foundationborste typ.. var tredje månad, och borstarna jag använder till ögonskugga bara efter att jag har använt en mörk färg? :s
(Ja, jag vet att det är ohygieniskt.. men jag har faktiskt inte tid för att stå och tvätta sminkborstar varje dag. :s)

Sv. Det fattar faktiskt inte jag heller. De flesta skrattade ju, men mannen i London's underground var ju riktigt pissed off. :s Killen i snabbmatsrestaurangen i slutet såg livrädd ut. :')

Svar: haha, har du inte tid så finns det ju inte så mycket att göra till saken :)
Frida Hjerpe

Kommentera

Publiceras ej