Cream Base

0kommentarer

Ett bra tips om man ska lägga en ögonsminkning är att lägga en bas först. Basen lägger man för att sminkningen ska hålla längre, har man väldigt oljiga ögonlock eller om man vill att sminkningen ska hålla extra länge ska man även använda en primer under. Här är några utav mina baser som jag brukar använda
1. Catrice - Made to Stay LongLasting Eyeshadow (Lord Of the Blings)
Dessa cream eyeshadows är jättebra, de sitter som berg och har bra pigment. Denna färg är väldigt skimmrig guld färg som passar alla ögonfärger.
2. Catrice - Made to Stay LongLasting Eyeshadow (Jennifer's Goldrush)
Denna har en fin khaki färg som passar bra till folk med bruna ögon eftersom grönt får den bruna färgen att stå ut. Det enda negativa jag har att säga om dessa är att jag inte tycker om förpackningen. Själva ''burken'' är ganska djup vilket gör att jag alltid får in mer produkt under naglarna än på fingertoppen.
3. IsaDora - Cream Mousse Eyeshadow (Champagne)
Denna är en utav mina absoluta favoriter eftersom den är väldigt lätt på ögonlocket samtidigt som den ger väldigt stark färg. Jättefin och vardaglig färg som passar min hudton bra.
4. ELF Cream Eyeshadow (Dawn)
Denna gillar jag inte speciellt mycket eftersom färgen blir väldigt klumpig och inte håller speciellt länge. Dessa torkar även ut ganska fort.
5. Jelly Pong Pong - 2-in-1 Eyeliner & Shadow (Black)
Detta är bara en vädligt krämig kajal som man kan blanda ut och få det som en skugga. Denna är superbra om man vill ha en vädligt svart sotning som håller länge. Personligen så har inte jag sotningar så ofta, speciellt inte svarta, men när jag gör det så älskar jag denna.
6. Maybelline - Color Tattoo 24HR (On and on Bronze)
Denna är väldigt älskad utav alla och jag tycker verkligen om den. Det är en ganska mörkbrun färg som också passar bra om man gör en sotning fast i brun. (jag avnände denna i detta inlägg). Dessa håller även väldigt länge, vilket man hoppas när produkten heter Color Tattoo 24HR.
7. Mayebelline - Color Tattoo 24HR (Pink Gold)
Denna är min favorit just nu och jag använder den väldigt ofta. Färgen är väldigt naturlig och ser väldigt fin ut på. Håller som sagt länge utan att flytta på dig under dagen.

Kommentera

Publiceras ej