Eyeliner med ögonskugga

1kommentarer

Jag tycker det är jätte svårt att använda flytande eyeliner därför använder jag oftast en gel eyeliner. Den ger oftast en väldigt tjock och svart linje och ibland vill jag ha en linje som inte är så markerad.
 
Då använder jag en matt svart ögonskugga från make up store (färgen pollution) och en sneskuren borste.
 
Vad jag gör är att jag blöter en bomullspad med vatten och doppar en ren sneskuren borste tills borsten blir fuktig.
 
Efter det doppar jag den blöta borsten i ögonskuggan och lägger på det som en eyeliner.
 
Man blöter borsten så att inte ögonskuggan ska bli så pudrig som eyeliner och eftersom det är en ögonskugga blir inte färgen lika dramatisk som med en vanlig eyeliner.
 
Resultatet blev:
 
 
 
 

1 kommentarer

Anna

01 Sep 2012 20:45

Asså dina ögon Frida. jag dör va fina!

Svar: Tack Fockan!
Frida Hjerpe

Kommentera

Publiceras ej