Urban Decay - Naked Basics & Naked Basics 2

1kommentarer

Urban Decay är ett märke som nyss började säljas på Kicks webbshop och vissa butiker. Detta märke är mest känd för sina Naked paletter. Personligen så föredrar jag matta ögonskuggor över skimmriga och kände då att deras Naked Basics paletter tilltalade mig mer. Det finns just nu två verisioner utav dessa paletter och jag beställde hem båda två. I detta inlägg så tänkte jag jämföra de båda.
Skuggorna i den första Naked Basics paletten drar lite mer i de kalla tonerna. Denna palett innehåller även en mattsvart skugga, något som är ett plus för mig eftersom jag ofta fransmarkerar med en mattsvart ögonskugga. Alla dessa skuggor är väldigt vardagliga, pigmenterade och enkla att bära, dock så är konsistensen ganska smulig och de ramlar lätt ner skugga under ögat när man applicerar dessa. Så jag tycker absolut att det finns bättre ögonskuggor på marknaden, men dessa är väldigt fina.
Skuggorna i Naked Basics 2 drar lite mer åt de varma tonerna, något som jag personligen tycker passar mina blåa ögon bättre. Formulan på dessa är densamma, de är pigmenterade men lite smuliga. Annars så innehåller denna palett mer mörka skuggor, vilket är något som jag gillar, eftersom jag gillar att ha en lite mörkare skugga, såsom Frisk eller Cover över hela ögonlocket till varje dag. 
 
Jag gillar både dessa paletter, dock så föredrar jag nog Naked Basics 2, just för att de färgerna tilltalar mig mest. Dock så är det ingen jätteskillnad mellan de två paletterna så det är aboslut inget måste att köpa båda, eftersom de är väldigt lik varandra.
 

1 kommentarer

Anja

21 Apr 2015 09:43

Ønsker meg Basics 2! Nydelige kald tonet farger.

Kommentera

Publiceras ej