Tattoo Number Two

1kommentarer

För några veckor sedan så skaffade jag min andra tautering och efter min första tautering så valde ju jag att berätta lite om den så jag tänkte göra densamma nu. 
 
Jag valde att göra en fyrkant på insidan av min vänsterarm. Anledningen till varför jag gjorde en fyrkant var just för att påminna mig om just den här tiden i mitt liv, som faktiskt har varit jättebra. Fyrkanten kommer ifrån mitt favoritband the 1975 (deras symbol är en fyrkant) och jag valde just den symbolen för att bandet är grymt, men också för att både jag och mina vänner har lyssnat på detta band så musiken kommer att påminna mig om denna tid i mitt liv. Så det var väl lite till varför jag valde att tatuera in just denna fyrkant, för att föreviga den här tiden av mitt liv.
 
Inlägget där jag berättade om min första tatuering så minns jag att jag sa att smärtan var ungefär en 2:a, kanske 3:a, denna tatuering gjorde mycket ondare. På insidan av armen så är huden väldigt tunn, vilket också betyder att det kommer att göra ondare, liksom "bita-i-kinden-ont". På en skala mellan 1-5 så skulle jag säga att det var en 3,5 eller 4. Den tog kanske tio minuter att göra och jag gjorde den på Le Papa Tattoo i Arbrå, en studio jag verkligen rekommenderar, mycket bättre än studion jag gick till med min första tatuering. 
 
 

1 kommentarer

Lisa Schmidt

22 Feb 2015 14:26

Cool idea!

Kommentera

Publiceras ej