Brow Wiz vs Dipbrow Pomade

0kommentarer

Två utav skönshetsvärldens mest hypade ögonbrynsprodukter är Anastasia's Brow Wiz och Anastasia's Dipbrow Pomade. I det här inlägget tänkte jag jämföra de två och berätta vilken jag föredrar!
Anastasia's Brow Wiz är en ögonbrynspenna som är ganska hård i konsistensen, vilket gör den lätt att måla på utan att brynen ser kladdiga ut. Denna penna har även en superbra liten brynborste på ena sidan vilket alltid är användbart. Med denna penna så blir resultatet ofta ganska naturligt.Vad jag tycker är negativt med denna är att den tar slut väldigt fort och den är faktiskt ganska dyr, speciellt när man måste köpa nya så ofta.
 
Anastasia's Dipbrow Pomade är en krämprodukt som också används på brynen. Denna produkt är väldigt enkel att applicera och man kan enkelt bestämma om man vill ha ett mer naturligt eller mer markant resultat. Denna produkt är även vattenfast och den är extremt dryg, vilket alltid är ett plus. 
 
På denna bild ser ni Brow Wiz till vänster och Dipbrow Pomade till höger och för att vara ärlig så ser man ingen större skillnad såhär, mer än att Dipbrow Pomade ger mjukare linjer, vilket kan ha att göra med att det är en krämprodukt. Som jag nämde i ett tidigare inlägg så gillar jag när mina bryn är ganska markanta och därför föredrar jag också Anastasia's Dipbrow Pomade, även fast jag gillar båda produkterna väldigt mycket. Dipbrow Pomade är också mycket mer prisvärd, Brow Wiz innehåller 0.85 g och kostar 219 kr, medan Dipbrow Pomade innehåller 4.0 g och kostar 245 kr, detta betyder att Brow Wiz kostar ca. 258 kr/gram och Dipbrow Pomade kostar ca. 61kr/gram, så detta betyder att Dipbrow Pomade egentligen är billigare, även fast hyllpriset inte är billigare. Så om jag måste välja så väljer jag Dipbrow Pomade, även fast de båda är bra så passar den mig lite bättre!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej