Min hår-rutin!

0kommentarer

Jag tänkte göra ett inlägg om mitt hår samt hur jag tar hand om det samt vilka produkter jag använder, såklart så skiftar jag hårprodukter lite nu och då men dessa är de jag använder just nu. Mitt hår är slitet och relativt torrt, så jag behöver något som reparerar mitt hår samt ger det fukt och näring. Jag vill också tillägga att jag oftast tvättar mitt hår tre gånger i veckan, sedan så färgar jag det typ varannan månad också.
Jag använder detta shampoo och balsam ifrån Natural World som jag tycker fungerar utmärkt! Jag gillar att de gör mitt hår väldigt mjukt och eneklt att handskas med, vilket alltid är ett plus.
Efter jag har tvättat mitt hår så använder jag denna hårolja, också ifrån Natural World. Denna hårolja är ganska rinnig i konsistensen vilket jag föredrar eftersom det är då lättare att fördela ut över hela håret. Sedan så gör denna olja att mitt hår också blir mjukare och inte ser lika torrt ut.
Jag använder, i princip, aldrig värme på mitt hår utan jag sprayar oftast i lite saltspray och ruffsar till håret lite sedan så anser jag att det är klart. Denna saltspray ifrån Toni&Guy använder jag just nu och tycker att toppen!
De få gånger jag använder värme på mitt hår så är jag noga med att använda ett värmeskydd. Detta ifrån TRESemmé är bra eftersom det blir mer som en "mist", vilket jag alltid föredrar på hårprodukter, dessutom så skyddar det håret emot värme bra!
 
Sedan så använder jag ju såklart torrshampoo också, eftersom mitt hår oftast hinner bli fettigt imellan tvättar. Jag har inte testat så många torrshampoon men jag är nöjd med de ifrån Batiste, de gör så att mitt hår ser mindre äckligt ut och det är det jag letar efter i ett torrshampoo också.  

Kommentera

Publiceras ej