Mina favoritborstar

0kommentarer

I detta inlägg tänkte jag dela med mig utav mina favoritborstar, samt vad jag använder dem till. Jag tänkte börja med mina favoritborstar till basen.
1. Den första borsten kommer ifrån KICKS och är i nummer 205. Exakt denna borste finns tyvärr inte kvar i KICKS sortument längre, men de har liknanade. Denna borste använder jag i alla fall till lite olika saker, bland annat till att lägga puder de dagar jag använder puder, annars så använder jag den till highlighter. Den är hur som helst väldigt mjuk med ändå ganska kompakt. En grym borste som jag använder varje dag!
 
2. Denna borste kommer ifrån Real Techniques och är deras Buffing Brush. Denna borste använder jag till att lägga rouge, dock så vet jag att många andra använder den till foundation, så detta är en borste med många olika funktioner! Denna kan man köpte i ett sett ifrån Real Techniques som heter Core Collection (länk här), ett väldigt prisvärt sätt för helt underbara borstar! 
 
3. Även denna borste ingår i Core Collection ifrån Real Techniques. Denna borste heter Contour Brush, och det är även det jag använder borsten till, att skulptera ansiktet. Även denna är väldigt mjuk och även väldigt lätt att tvätta (som alla Real Techniques borstar) just för att de är gjorde utav syntet hår.
 
4. Denna borste kommer ifrån Apolosophy, ett sminkmärke som finns att köpa på utvalda apotek. Denna borste är extremt mjuk och även denna lätt att rengöra. Denna borste använder jag till bronzer och den fungerar utmärkt. Denna borste kostar runt 150-200 kr om jag inte minns fel, men den är verkligen grym!
 
5. Denna borste heter Expert Face Brush och även denna kommer ifrån Real Techniques, denna köps dock separat. Denna borste använder jag till att lägga min foundation och den är verkligen grym! Jag vet knappt hur man lägger foundation med en annan borste längre. Den här borsten är väldigt kompakt, vilket är positivt om du vill ha mer täckning på din foundation, vilket jag vill. Därför så älskar jag denna borste! Finns att köpa här.
 
6. Den sista borsten är även den ifrån Real Techniques och heter Pointed Foundation Brush. Jag skulle dock inte använda denna borste till foundation eftersom den är väldigt liten och smal, dock så använder jag den till att lägga flytande concealer för att highlighta. Till det så är denna borste väldigt bra, eftersom den är smal men inte för smal! Även denna borste ingår i Core Collection!
 
1. Den första utav dessa penslar till ögonen är ifrån Smashbox, denna borste fick man med när man köper deras Full Exposure-palette. I vanliga fall så brukar borstarna man får med i paletter vara väldigt dåliga, men denna är verkligen jättebra. Den är mjuk och helt grym på att blanda ut skuggor med, vilket också är vad jag använder den till. Den har två sidor och båda sidorna är väldigt bra! Här är en länk till paletten (som också är grym föresten) om du är intresserad. 
 
2. Denna borste fick jag med när jag köpte en borstsätt i somras. Jag vet dock inte märket eftersom jag har slängt förpackningen, det det är helt enkelt bara en väldigt smal sneskuren pensel som jag använder till att fylla i mina ögonbryn. Denna borste är väldigt bra just för att den är så smal, därför är det en utav mina favoriter.
 
3. Denna borste köpte jag på Lindex för några år sedan och den är verkligen jättebra till att blanda ut skuggor den också. Numret på denna har tyvärr skrapats bort, men den finns fortfarande kvar i sortumentet. En väldigt bra pensel som används ofta!
 
4. Denna borste kommer ifrån Emite Make Up och är deras Lip Brush. Denna borste använder jag också till att lägga läppstift. Den är väldigt enkel att använda och resultatet blir väldigt bra!
 
5. Denna borste kommer ifrån Elf och är deras Professional Eyeshadow Brush. Denna pensel är grym för att packa på ögonskugga med, dock så fäller den lite, men inte alls speciellt mycket. Även denna är väldigt mjuk och väldigt bra för det billiga priset.
 
6. Denna borste kommer även den ifrån Elf och är deras Eyeliner Brush. Denna använder jag dock till att lägga lite concealer eller foundation under mina ögonbryn just för att definera dem lite extra. En väldigt bra borste till den just för att den är ganska hård och väldigt platt.
 
7. Denna borste heter Detalier Brush och kommer ifrån Real Techniques. Denna ingår också i Core  Collection. Denna borste är grym till lite allt möjligt, till exempel till att lägga läppstift med, eller skugga under ögat. En allt-i-allo borste som används flitigt!
 
8.. Den här borsten heter Base Shadow Brush och kommer ifrån Real Techniques och ingår i deras Starter Kit. Denna borste är väldigt mjuk och bra till att lägga skuggor med överallt typ. Den är bra till allt helt enkelt! En klar favorit som du kan köpa här!
 
9. Den sista borsten heter Deluxe Crease Brush och kommer även denna ifrån Real Techniques och ingår i deras Starter Kit. Denna borste använder jag till att blanda ut skuggor med, men också till att lägga concealer. Den är väldigt kompakt men ändå enkel att arbeta med, en klar favorit som jag använder varje dag! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej