Arganolja

1kommentarer

Arganolja är en utav dessa produkter som jag verkligen inte kan leva utan. Arganolja är alltså en olja som kan användas till lite vad som helst, bland annat för att ha i hårtopparna för att stärka håret, på torra områden över hela kroppen för att återfukta, eller på ärr eller bristningar för att minska synligheten utav dem. Jag använder arganolja varje dag, dels för att ha i mina hårtoppar, just för att det inte innehåller några silikoner, sulfater eller mineral oljor, vilket jag håller mig undan ifrån, just för att det skapar en effekt av att ditt hår är friskt, även fast det bara är silikoner som har lagt sig som en hinna över hårstråna för att skapa effekten av ett friskare hår. Vanliga håroljor (till exempel Moroccan Oil) innehåller ofta silikoner, vilket är anledningen till att jag håller mig borta ifrån dem, just för att de inte vårdar håret på grunden. 
 
Jag använder även arganolja i mitt ansikte varje kväll innan jag går och lägger mig, just för att återfukta min torra hud, men också för att reducera akneärr som jag har och jag tycker verkligen att det fungerar, min hud är inte alls lika torr och mina ärr är inte heller lika synliga (notera att jag har användt arganolja i mitt ansikte varje dag i flera månader, du ser inte skillnad efter endast en vecka). Det enda negativa jag har att lägga till om denna olja är just lukten, den luktar lite kaffesump, just för att den är ekologisk och helt naturlig, men efter ett tag då vänjer man sig vid lukten också. 
 
Arganolja finns att köpa på Life och andra hälsokostbutiker och kostar runt 150 kr för en 30 ml flaska.
 

1 kommentarer

Frida's Friday

20 Apr 2015 10:05

Kul att ha hittat din blogg! Vi verkar använda en hel del samma produkter haha

Svar: Vad kul!
Frida Hjerpe

Kommentera

Publiceras ej