Balsammetoden

0kommentarer

För några veckor sedan så började jag med balsammetoden, eftersom mitt hår var så slitet. Balsammetoden går alltså ut på att sluta tvätta håret med shampoo och sluta använda produkter som innehåller sulfater, silikoner och mineral oljor. Slutar man använda dessa ämnen så kommer håret inte att slitas lite mycket och förhoppningsvis att växa lite fortare också. Jag tog mycket hjälp utav dessa videos när jag planerade att börja med balsammetoden (video 1, video 2 och video 3)
 
Detta är det balsam jag har användt som ett "tvätt-balsam", alltså det balsam jag använder först för att rengöra håret med.
 
Efter jag har rengjort håret med mitt "tvätt-balsam", så använder jag ett balsam för att göra mitt hår mjukt och för att "återfukta" håret, då använder jag detta ifrån Oliva
 
Till hårolja så använder jag bara ren arganolja, som finns att köpa på Life och liknande butiker. 
 
Utöver dessa produkter så använder jag torrshampoo också, även tillsammans med saltspray, utöver dessa produkter så använder jag inget annat till mitt hår. Jag stylar inte mitt hår speciellt mycket, jag använder inte heller värme på mitt hår, just för att vara så skonsam mot mitt hår som jag bara kan.

Kommentera

Publiceras ej