Review: Benefit - the POREfessional

0kommentarer

The POREfessional är en primer som man lägger innan foundationen (eller vad du nu använder) för att göra porerna mindre synliga.Primern är väldigt silkig i konsistensen vilket gör att den känns väldigt len på huden. Den är även oil-free, vilket betyder att den även passar bra om du har oljig hud. Många primers är ju till för att få basen att hålla längre, dock vet jag inte riktigt om denna hjälper med det eftersom min bas sitter bra ändå. 
Jag tycker i alla fall att denna är jättebra. Den är väldigt lätt på huden vilket jag tycker är ett stort plus. Den gör verkligen porerna mindre synliga, vilket är vad den lovar. Jag har egentligen inga jättestora porer, men de jag har vill jag förminska. En jättebra primer som jag tycker passar alla hudtyper. Den är dock ganska dyr. Jag köpte den minsta tuben som innehåller 22 ml och den kostade 290 kr (rätta mig om jag har fel). Finns att köpa på Sephora.

Kommentera

Publiceras ej