For the Drier Months

0kommentarer

Under vinterhalvåret så är jag nog inte den enda som ser ut som ett russin, all fukt i min hus försvinner. Detta ä de prudukter jag använder för att försöka få tillbaka till fukt! Tillsammans med att dricka en massa vatten.
1. Natural World - Moroccan Argan Oil
Den bästa håroljan jag har användt (jag har inte användt speciellt många men detta är den bästa utav de få jag har testat). Den lämnat håret väldigt mjukt och lent, utan att det ser oljigt och äckligt ut. Jag applicerar denna när mitt hår fortfarande är blött men man kan applicera den på torrt hår också.
2. The Body Shop - Papaya Body Butter
Jag älskar alla body butter från The Body Shop (utom den som luktar kokos). Detta är den jag har användt på senaste tiden. The Body Shop's body butters är ganska fasta i konsistensen och de känns som mindre kladdigt smör. De är i alla fall jättebra på att återfukta torr vinterhud och den torkar snabbt in i huden.
3. Burt's Bees Lipbalm
Jag har redan gjort en review på denna tidigare som du kan läsa här, men kortfattat så är den jättebra på att återfukta och håller läpparna mjuka i flera timmar.
4. Olay - Beauty Fluid 
Denna använder jag just nu som dagkräm och den fungerar utmärkt. Fungerar jättebra som dagkräm för de med torrhud eftersom den återfuktar bra samtidigt som den ligger bra under smink. En jättebra, billig dagkräm.
5. The Body Shop - Vitamine E Nourishing Night Cream
Jättebra nattkräm som en lite tjockare i konsistensen som återfuktar jättebra. Rekomenderar denna till alla med torr hud!
6. Essie - Apricot Cuticle Oil
Detta är alltså en nagelbandsolja som hjälpter till att återfukta nagelbanden och göra de mindre torra och frasiga. Jag använder denna varje gång jag målar naglarna och har sett en klar förbättring på mina nagelband. Den luktar också jättegott!
7. Oriflame - Tender Care Almond Protecting Balm
Detta är ett balsam som man kan använda till lite allt möjligt. Den är väldigt återfuktande och luktar som mandel, ett bra balsam som passar alla hudtyper.

Kommentera

Publiceras ej