10 produkter jag inte tycker om

0kommentarer

Detta är alltså tio produkter som jag inte tycker om speciellt mycket. Jag använder vissa utav dem men är inte säker på om jag skulle köpa om dem för att jag inte gillar de speciellt mycket.
 
TanCan - The Original Bronze Self-Tanning Spray
Denna fick jag i en GlossyBox för några månader sedan och jag gillar den verkligen inte. Det är alltså en brun-utan-sol i sprayform, vilket ska göra appliceringen snabb, enkel och ge ett jämt resultat. Allt denna gör är att göra huden fläckig. Det ser ut som att man har pigmentfläckar på huden och det är inte så jag vill se ut när jag använder brun-utan-sol.
L'ORÈAL - Nude Magique BB Cream
Jag vet att jag har tidigare sagt att jag gillade denna men tyvärr. Den ger ingen täckning och är alldeles för mörk. Det står att den ska ''anpassa'' sig till din hudton, vilket den inte gör eftersom jag blir orange när jag använder den. Därför gillar jag den inte.
KIKO - Lipstick (79)
Jag vann denna i en Giveaway (vilket jag är tacksam för och allt det där). Jag gillar verkligen formulan på läppstiftet. Dock passar det verkligen inte min hudton. Färgen är alldeles för orange och jag passar inte i orange. Det är den enda anledningen till varför jag inte gillar detta läppstift.
Elf - Eyelid Primer (Sheer)
Jag gillar verkligen elf och tycker att det är ett jättebra budget märke. Dock gillar jag inte deras primer för ögonen. Jag tycker helt enkelt inte att den gör något. Den gör inte ögonskuggorna mer färgstarka (oftast inte i alla fall, har märkt en skillnad på vissa bara), den gör inte heller att ögonskuggorna sitter bättre. Dock kostar den typ 16 kr också så man ska väl inte förvänta sig underverk. Föredrar i alla fall min andra primer från Too Faced över denna.
Maybelline - Illigeal Length Mascara
Detta är den mascaran jag använder just nu och jag måste säga att jag inte tycker om den speciellt mycket. Den ger inge volym och inte heller någon längd till ögonfransarna, den gör dem bara svarta. Mascaran är egentligen helt okej, dock ingenting jag skulle vilja köpa igen eftersom den är rätt dålig, inte hemskt men inte heller bra.
Aqualina - Pink Sugar
Denna parfym fick jag i julklapp och jag gillade den verkligen. Den är väldigt, väldigt söt och luktar som sockervadd och kemikalier, lite som parfymerna man hade när man skulle på skoldisco i fyran. Det är egentligen allt jag har att säga, alldeles för söt doft för mig och jag tycker bara om den om jag blander den med någon annan parfym, vilket jag nästan aldrig orkar göra.
Schwarzkopf Got2b - beach matt Salt Spray
Denna gör inte håret matt eller får håret att se ut som en ''mermaid'', det enda den gör att få håret att se okammat och skitigt ut. Jag tänkte använda denna om jag har hästsvans och vill ha den lite ''stökigare'' men det funkar den absolut inte till eftersom håret bara ser smutigt ut utav den. Rekomenderar den inte.
L'ORÈAL - Tripe Active Day
Den värsta utav alla. Denna dagkrämen lägger sig som ett lager på huden som sedan torkar, den torkar alltså inte IN i huden utan PÅ huden. Så när man sen ska lägga en foundation så ''gnuggas'' dagkrämen bort och man ser jättefläckig ut. Jag använde denna i två dagar sen var jag tvungen att köpa en annan för jag klarade inte av den, skitdålig.
Bare Minerals - Pretty Amazing Lip Color (Moxie)
Detta är ett flytande läppstift, vilket betyder att det är tjockare och har mer pigment än ett läppglans. Denna är även HELT fel färg och passar verkligen inte min hudton. Den är lite för ''neonig'' och ser bara jättedum ut på mig, den är även ganska torr och väldigt tjock och kletig och konsistensen. Gillar den inte.
Claudia Nail Polish - Flamingo

Fick även denna i en GlossyBox och jag måste säga att det är den fulaste färgen någonsin. Jag älskar rosa men detta ser bara billigt och barnligt ut. Seg konsistens och torkar aldrig, håller inte heller på naglarna speciellt länge (började shippa efter en dag för mig). Ful färg och dåligt nagellack, detta behöver du inte köpa.

Kommentera

Publiceras ej