Review: Maybelline - FIT ME Foundation

1kommentarer

Jag köpte för någon dag sedan Maybellines FIT ME Foundation och jag tänkte göra en review på denna.
 
Denna foundation har medel täckning men det går att bygga upp (vilket jag har gjort). Den är absolut inte matt och jag skulle rekomendera att lägga ett puder ovanpå eftersom man annars kan se lite oljig ut. Jag skulle säga att den passar bäst till folk med normal till torr hud och kanske inte så bra till oljig hud.
Den är lätt att blanda ut, speciellt med en ''fluffigare'' foundationborste. Den har även SPF 18 vilket alltid är ett plus. Den håller i ungefär 8 timmar utan att man behöver ''tocha upp''. Vad som är bra med FIT ME är att det är lätt att hitta rätt hudton, eftersom om numret slutar på 0 (t.ex. 110) så har foundationen en kall ton, alltså färgen är mer av en gul nyans, slutar numret på 5 (t.ex. 115) så har den är varm underton, alltså mer åt det rosa hållet.
 
Denna foundation passar min hudtyp bra och ger så mycket täckning som jag vill ha, så jag har absolut inget att klaga på, dock tror jag som sagt att den inte skulle passa till de med oljig hud. Den kostar 145:- och finns att köpa där Maybelline säljs.

1 kommentarer

B R O W N S U G A R

06 Oct 2013 19:19

Fin den blev på dig :D

Svar: Tack!
Frida Hjerpe

Kommentera

Publiceras ej