Eyebrows

0kommentarer

Ett utav de viktigaste stegen i en sminkning är enligt mig ögonbrynen, det gör så att allt ''smälter ihop'', ögonenbrynen utger dessutom ca 80% utav ansiktsuttrycken, därför tycker jag att det är viktigt att få till ögonbryn som ser bra ut. Mina ögonbryn ser ganska olika ut, eftersom det ena är mycket glesare än det andra, därför fyller jag i mina med en ögonskugga från Too Faced (velvet revolver), behövs det fyllas i mer så blandar jag in Sexpresso också. Vill man att ögonbrynen ska se mer naturliga ut, så är det bäst att fylla i dem med en skugga, vill man ha mer form på ögonbrynen kan man använda sig utav en penna. Jag använder mig som sagt av en ögonskugga samt en smal sneskuren borste från elf som jag tycker fungerar helt okej. Och ögonenbrynen behöver inte se helt symetiskt lika ut, för ''eyebrows are sisters, not twins'' (världens mest uttjatade uttryck).

Kommentera

Publiceras ej